Från dessertbordet

Jag har glömt bort att visa lite mer ingående vad jag hade på dessertbordet till min dotters dop.
 
 
Doptårtan kan ni läsa om och se fler bilder på HÄR
 
Rosa macarones gjorde jag med hallonsmak. Receptet för macarones finns HÄR och jag gjorde de naturella och sedan fyllde jag skalen med en hemmakokt hallonkompott.
 
 
 
Cupcakes gjorde jag i två smaker, nutella och salt karamell. Båda har samma grund, en saftig vaniljmuffins som jag lånat receptet från Sockerrus. Jag gröpte ur varje muffins så det blev ett litet hål, hälften fyllde jag sedan med nutella och hälften med Dulce de leche (kokt sötad kondenserad mjölk). I kolamuffinsen tillsatte jag även lite flingsalt i gropen. Nutellafrostingen är Roy Fares recept och den med kola har jag faktiskt inte något recept på då jag improviserade en del =) Jag har faktiskt inte hittat något recept på en rikitgt bra kolafrosting än, får väl kanske försöka experimentera mig fram nån dag.
 
Ovanpå cupcakesen gjorde jag plattor i sockerpasta som jag sedan dekorerade. Jag tog inspiration från cupcakesen jag gjorde till Stefan Odelberg och Bernas bröllop förra året.
 
 
 
Cake popsen gjorde jag på min favorit, Ballerina kladdkaka. De är doppade i vit choklad som jag färgat rosa med chokladfärg och sedan strött lite ätbart silverglitter på.
 
 
De små glasen innehåller pannacotta i två lager. Underst har vi en hallonpannacotta och översta är smaksatt med vit choklad. Det var helt lagom att servera pannacottan i små engångs shotglas.
 
 
Vaniljmarängerna är också en favorit, denna gången behöll jag de vita och vissa fick lite glitter på.
 
 
Resten av dessertbordet bestod av marshmallows, popcorn och godis som jag köpt i matchande färger
 
 
 
 
 
#1 - - Hannah Margreta:

Åh jag har aldrig sätt så söta bakelser förut!

#2 - - Sarah:

Va fint de såg ut :)

#3 - - Jossan:

Åh, så himla fint!! :)

#4 - - Danni:

Gu, allt ser så gott ut. Va du är duktig! blir alltid så imponerad av er som kan baka. Önska jag själv va bättre på den =) Grattis till dopet

Svar: Tack så hemskt mycket! Det är bara att baka, övning ger färdighet =) Du skulle sett mina första bakverk alltså! Hahahaha...
Sara Magnusson