Tårta till servicehem

Nu var det dags för ännu en tårta. Denna kom lite som en överraskning. Beställaren ringde i södags kväll och frågade om jag kunde göra en tårta då tjejen som skulle göra den hade blivit sjuk. Då det bara var 3 dagar innan och en ganska stor beställning på 30 bitar blev det att jobba snabbt. Det var dessutom väldigt många önskemål på utseéndet och många detaljer. Jag var tvungen att ta bort lite från önskemålslistan för att hinna men jag fick med det mesta ändå.
 
Tårtan var till en avtackning för tre personer på ett servicehus. Önskemålet var en tvåvåningstårta i färgen rosa med leopardtext. Ovanpå skulle servicehuset stå, ett gult med vita balkonger och röd dörr. För att symbolisera de tre tjejerna gjorde jag medicinpåsar med namn, personnummer och medicininformation på. Bredvid alla påsar finns ett föremål som symboliserar personen. De ville även ha med en bil med skylten "Uddevalla kommun" på för hemtjänsten.
 
Innehållet är ljus tårtbotten, bärmousse, vaniljkräm och hemmakokt sylt. Spacklad med smörkräm och täckt med marispan. Huset är gjort i rice krispies treat som jag testade för första gången (recept på det kommer upp snart) Dekorationer i sugarpaste, modelleringspasta och flowerpaste. Kanterna är spritsade med kristyr.
 
 
Mycket olika färger och former men man gör allt för att göra kunden nöjd! När de hämtade tårtan så fick jag höra att de verkligen var väldigt nöjda så det var skönt efter många timmars intensivt skapande =)
 
 
 
Tårtan i genomskärning