Ettårstårta till Elliot

Lille Elliot skulle firas med tårta och det var inga speciellt önsekmål förutom att den skulle vara ljusblå med passande dekoration för en ettåring. Fick bli en nalle, bil, pusselbitar och några klossar. De ville även ha en liten minitårta bredvid med samma fyllning. Förutom ljusblå la jag till brun och grönt som jag tycker är fint till.
 
 
Innehållet är ljusa bottnar, hallonmousse och vaniljkräm. Spacklad med vit chokladsmörkräm och täckt med marsipan. Dekorationer i sugarpaste och gumpaste.
 
 
#1 - - Anonym:

Hej Sara! Du är otroligt duktig och gör så himla fina tårtor! Jag undrar hur du började med ditt företag, hur har du fått så många kunder och hur har du spridit din blogg, m.m.
hälsningar Lovisa

Svar: Hej Lovisa! Jag började med att ta kontakt med min kommun för att få tillstånd för att få driva mitt företag från mitt egna kök. När det var godkänt ansökte jag bara på Skatteverket för cateringverksamhet. Därefter har det liksom bara rullat på. Det började med att jag gjorde tårtor till personer jag kände och det spred sig väldigt fort. Jag lägger dessutom mycket tid på sociala medier som Facebook och Instragram, därigenom har jag fått många kunder. Har inte annaonserat eller gjort reklam på något sätt förutom det och det har ändå gått riktigt bra. Trodde inte för ett år sedan att det skulle rulla på så bra men vill man något och kämpar för det så går det! =) Är du själv intresserad av att starta eget företag?
Sara